Wednesday, December 21, 2011

Ron Paul's Newsletters

Ron Paul's various newsletters are picking up some notice due to his 15 minutes apparently having arrived in the Republican primaries. Conor Friedersdorf takes a look. He quotes this from Jamie Kirchick's 1998 New Republic piece:

Paul's newsletters have carried different titles over the years--Ron Paul's Freedom Report, Ron Paul Political Report, The Ron Paul Survival Report--but they generally seem to have been published on a monthly basis since at least 1978. (Paul, an OB-GYN and former U.S. Air Force surgeon, was first elected to Congress in 1976.) During some periods, the newsletters were published by the Foundation for Rational Economics and Education, a nonprofit Paul founded in 1976; at other times, they were published by Ron Paul & Associates, a now-defunct entity in which Paul owned a minority stake, according to his campaign spokesman. The Freedom Report claimed to have over 100,000 readers in 1984. At one point, Ron Paul & Associates also put out a monthly publication called The Ron Paul Investment Letter.

...whoever actually wrote them, the newsletters I saw all had one thing in common: They were published under a banner containing Paul's name, and the articles (except for one special edition of a newsletter that contained the byline of another writer) seem designed to create the impression that they were written by him--and reflected his views. What they reveal are decades worth of obsession with conspiracies, sympathy for the right-wing militia movement, and deeply held bigotry against blacks, Jews, and gays.

These newsletters apparently pulled in about a million bucks a year.

Paul denies authorship, but he also refuses to say who the authors were - and his is almost the only name ever making an appearance.